2013-02-11

WASP - Still not black enough

 Det här är en av del vinyler jag är mest nöjd över att ha i min samling. Wasp album Still not black enough släpptes 1995 i en tid då det inte vara många som köpte vinyl överhuvudtaget. Dessutom finns det bara 3000 exemplar worldwide. Mitt ex har nummer 829. Därtill ska ju också anges att det här är ett i mitt tycke ett av de tre bästa albumen de gjort (de andra två är debuten och Crimson Idol). Lägg så till att vinylutgåvan är i snygg gatefold och med alla texter på insidan samt ett brev från Blackie Lawless som inleds med att han tackar alla fans för att det vill följa med honom på hans resa.

Det här en vinyl man inte allt för ofta ser till försäljning. Själv har jag aldrig sett den på Tradera.
Kollade på popsike.com för att se senast den varit till försäljning och då fann jag det till 8 januari 2013. Då såldes den på ebay för 150 pund och skivan hade numret 1819!


Jag väljer i detta inlägg att inte gå igenom och kommentera varje låt då detta album är en fullpoängare. Varje låt är sååå bra.
Har du inte denna platta i din samling så rekommenderar jag dig att ge dig ut och köpa den. Vill du inte punga ut pengarna för denna fina vinyl rekommenderar jag dig att åtminstone söka efter digipackversionen på cd.....

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt album! Har den inte på vinyl än men en dag så. Grymt cool vinyl! W.A.S.P. äger!

    SvaraRadera
  2. Tror faktiskt att jag inte har hört denna. Men får gå på dina rekommendationer och kolla upp.

    SvaraRadera